تشخیص کشور سازنده محصول از روی بارکد

تشخیص کشور سازنده محصول از روی بارکد

در این محتوا به بیان مزیت ها و ویژگی های تشخیص کشور سازنده محصول از روی بارکد خواهیم پرداخت. همچنین روش های تشخیص و کاربرد این بارکد ها را نیز برای شما توضیح خواهیم داد. پس در صورتی که علاقه دارید با مفهوم تشخیص کشور سازنده محصول از روی بارکد و مزیت های آن آشنا شوید، بهتر است تا پایان مقاله پیش رو با ما همراه باشید.

چرا باید کشور سازنده محصول را بشناسیم؟

تشخیص کشور سازنده از روی بارکد به عنوان یکی از مهم ترین عملیات ها در شناسایی اصالت کالا به شمار می رود. این روزها بسیاری از افراد برای تشخیص اصالت اجناس مختلف خریداری شده، نیاز به آگاهی از مبدا برند آن ها دارند. این مسئله در خرید محصولاتی که تحت برند خاصی تولید می شوند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همانطور که می دانید، محصولاتی که تحت برندهای معتبر دنیا تولید می شوند دارای قیمت بالایی در سراسر دنیا می باشد.

تشخیص کشور تولید کننده کالا از روی بارکد محصولات تحت برند معتبر، به شما کمک می کند تا از اصالت آن ها اطمینان کامل پیدا کنید. به طور کلی هر یک از برند های معتبر دنیا در کشورهای خاصی تولید می شوند. پس یکی از راه های اطمینان از اورجینال بودن محصولات، شناسایی کشور تولید محصول می باشد. روی تمامی محصولات معتبر و با کیفیت ایرانی و خارجی، بارکد هایی درج می شوند. این بارکدها تنها به محصولاتی ارائه می شوند که استاندارد و معتبر باشند.

تشخیص کشور سازنده از روی بارکد

به طور کلی می توان گفت که یکی از راه های تشخیص اعتبار کالا درج بارکد روی آن می باشد. البته باید توجه کنید که تنها مشاهده بارکد برای تایید اصالت آن کافی نیست. بلکه باید حتما عملیات استعلام بارکد را نیز انجام دهید. بنابراین با این نوع استعلام هم می توانید عملیات تشخیص کشور سازنده محصول را انجام دهید و هم می توانید از کیفیت و اعتبار آن محصول با خبر شوید.

تشخیص کشور سازنده محصول از روی بارکد با گوشی های موبایل

تشخیص کشور سازنده محصول در شناسایی گوشی های اصل از تقلبی کاربرد ویژه ای دارد. همانطور که می دانید، گوشی های هوشمند این روزها یکی از پر فروش ترین محصولات در بازار به شمار می روند. بعضی از گوشی های هوشمند، علاوه بر تولید در مبدا اصلی محصول، در کشورهای دیگری به صورت مونتاژ شده تولید می شوند. این محصولات تحت برند همان شرکت ساخته می شوند اما تولید آن ها به صورت مونتاژ شده است و ممکن است از کیفیت پایین تری نسبت به محصولات تولید شده در کشور اصلی برخوردار باشند.

اطلاعات روی بارکد

شما با استعلام بارکد می توانید عملیات تشخیص کشور سازنده گوشی از روی بارکد را انجام دهید. در این صورت می توانید محصولات اورجینال و اصلی را خریداری کنید تا از کیفیت آن ها به صورت کامل اطمینان داشته باشید. این مورد برای بسیاری از لوازم خانگی و برقی نیز صادق است. کولرها، یخچال ها، انواع جاروبرقی و… از جمله لوازم و تجهیزات برقی به شمار می روند که ممکن است عملیات مونتاژ آن ها در کشورهای دیگری انجام شود. شما با استفاده از بارکد درج شده روی این محصولات می توانید، عملیات تشخیص کشور سازنده محصول را انجام داده و از کیفیت برند مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

کد GS1 چیست و چه کاربردی در تشخیص کشور سازنده محصول از روی بارکد دارد؟

کد GS1 تحت حمایت سازمان جهانی این نهاد صادر می شود. در واقع این سازمان کدهایی برای شناسایی محصولات مختلف استاندارد به آن ها ارائه می دهد. کد کشور سازنده، کلاس کد، شماره سریال محصول و… از جمله کدهای ارائه شده توسط این سازمان به محصولات مختلف به شمار می روند. در اصلاح به این مجموعه کد ها، کد GTIN گفته می شود. شما از طریق این کد می توانید عملیات تشخیص کشور سازنده محصول را انجام دهید.

با استفاده از روش های مختلفی می توان عملیات تشخیص کشور سازنده کالا از روی بارکد را انجام داد. سه رقم اول از سمت چپ بارکد اجناس مختلف نشان دهنده کد کشور سازنده است. شما با سرچ کردن این کد در اینترنت می توانید از مبدا کشورر تولید محصول اطلاع پیدا کنید. برای مثال محصولات ایرانی با کد 626 شناسایی می شوند. کد های 450 تا 459 نیز نشان دهنده تولید محصولات در ژاپن می باشند. یا محصولاتی که دارای کدهای 300 تا 379 می باشند در فرانسه تولید شده اند. محصولات چینی نیز با کد 690 تا 699 شناسایی می شوند. برای شناسایی دیگر کدها می توانید کد کشور مورد نظر را در اینترنت جست و جو کنید.

جدول کامل بارکد کشور ها

ممکن است سرچ کد محصول در اینترنت مدت زمان زیادی طول بکشد. لازم است بدانید برای تشخیص کشور سازنده محصول می توانید روش های دیگری را نیز به کار ببندید. برای مثال عملیات تشخیص کشور سازنده به کمک بارکد خوان می تواند به عنوان یکی از این روش ها مطرح شود. این روزها نرم افزارهای بارکد خوان متعددی در عرصه تکنولوژی یافت می شوند. این نرم افزارها با بررسی بارکد و اسکن آن اطلاعات مختلف محصول را برای شما نمایش خواهند داد. از جمله این اطلاعات می توان به کشور سازنده محصول اشاره کرد. شما می توانید نرم افزارهای معتبر تشخیص کشور سازنده محصول از روی بارکد را از مجموعه های معتبری مانند گوگل پلی و یا سامانه غذا و دارو دانلود کنید.

اهمیت تشخیص کشور سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی

محصولات آرایشی و بهداشتی، از جمله محصولات سلامت محور به شمار می روند که انواع معتبر و با کیفیت آن معمولا تحت برندهای معتبر دنیا تبدیل می شوند. متاسفانه اجناس تقلبی آرایشی و بهداشتی در حال حاضر به صورت گسترده و با بارکد های تقلبی در ایران در حال توزیع و پخش می باشند. بنابراین تشخیص کشور سازنده برای این محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که از کشور سازنده محصول مطمئن نباشید، ممکن است پول خود را صرف خرید محصولات فاقد استاندارد و بی کیفیت کنید.

انواع بارکد

از آنجایی که این محصولات به صورت مستقیم با پوست شما سر و کار دارند، بهتر است اصالت و سلامت آن ها حتما مورد تایید قرار گیرند. بنابراین انجام عملیات تشخیص کشور سازنده محصول از روی بارکد برای محصولات آرایشی و بهداشتی حائز اهمیت بسیاری می باشد.

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *