لیبل اصالت برنج و چگونگی دریافت و استعلام اصالت آن | پاپیروس پارس مهر

همه چیز درباره لیبل اصالت برنج

گستردگی استفاده از برنج باعث شده تا سلامت آن به اصل مهمی در جامعه تبدیل شود. بنابراین سازمان غذا و دارو به عنوان یک نهاد نظارت بر سلامت و اصالت مواد غذایی، درج لیبل اصالت برنج را روی محصولات برنج تولیدی و وارداتی، ضروری تلقی کرده است. به طور کلی می توان گفت که نقش لیبل اصالت در سلامت و کیفیت محصولات داخلی و خارجی غیر قابل انکار است. در این مقاله سعی داریم به بررسی برچسب اصالت روی برنج بپردازیم و مزایای استفاده از این لیبل را با یکدیگر بررسی کنیم. پس امید داریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لیبل اصالت برنج داخلی و خارجی

این روزها درج لیبل اصالت برنج روی محصولات برنج مختلف داخلی و خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. برچسب اصالت برنج به عنوان یک پل ارتباطی بین مصرف کننده و نهاد های نظارتی شناخته می شود. در واقع این لیبل ها به مصرف کننده امکان نظارت بر بازار فروش محصول برنج داخلی و خارجی را می دهند. شما به عنوان یک مصرف کننده برنج، می توانید با استفاده از لیبل اصالت به اطلاعات ساختاری آن دست پیدا کنید. به این ترتیب می توانید در صورت وجود محصول تقلبی و یا فاقد کیفیت، مراتب را به واحد های نظارتی اطلاع دهید. بنابراین با استفاده از لیبل اصالت برنج مردم می توانند به مسئولین کمک کنند تا فعالیت های بازار برنج را کنترل کنند.

همانطور که می دانید، برنج یکی از پر مصرف ترین و پر کاربردترین غلات در ایران شناخته می شود. از برنج در ایران استفاده فراوانی می شود. به طور میانگین تمامی خانواده های ایرانی از اقشار ضعیف تا پر درآمد حد اقل چند بار در هفته از برنج استفاده می کنند. استفاده از برنج در رستوران  های ایرانی نیز بسیار مرسوم است. تمامی رستوران های ایرانی در کنار غذاهای خود، برنج نیز طبخ می کنند. هم چنین بخشی از شیرینی ها و نان های سنتی نیز به وسیله آرد برنج ساخته می شود. پس به طور قطع می توان گفت که تمامی افراد جامعه، از برنج به صورت های گوناگون استفاده می کنند.

لیبل اصالت برنج و چگونگی دریافت و استعلام اصالت آن | پاپیروس پارس مهر

فواید درج لیبل اصالت برنج روی محصولات داخلی و خارجی

امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های مردم شناسایی کیفیت و اصالت برنج است. لیبل اصالت برنج به شما این امکان را می دهد تا از کیفیت و اصالت محصول داخلی و یا خارجی مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. در سال های اخیر قیمت برنج افزایش شدیدی داشته است. از آنجایی که این محصول جزء سبد غذایی اکثر خانواده های ایرانی است، پس خرید آن حتی با قیمت بالا، جزء ضروریات محسوب می شود. به هر حال مصرف کننده حق دارد که در انتظار مبلغی که برای خرید برنج پرداخت می کند، عملا به محصولی با کیفیت دسترسی پیدا کند.

متاسفانه این روزها درصد فروش محصولات تقلبی در بازار برنج به شدت افزایش یافته است. عدم نظارت بر بازار برنج باعث بروز این مسئله شده است. از آنجایی که تشخیص ظاهری محصول اصل از تقلبی کار سختی است، ممکن است بسیاری از افراد، منبع مالی خود را صرف خرید برنج های بی کیفیت کنند. در صورتی که محصولات داخلی و خارجی دارای برچسب اصالت را خریداری کنید، خیال شما از بابت کیفیت و سلامت آن راحت خواهد شد.

از طرفی برنج های بی کیفیت معمولا ضرر های فراوانی برای سلامت انسان دارند. این محصولات اکثرا برنج های تراریخته هستند. برنج های تراریخته به محصولاتی اطلاق می شود که در تولید آن ها مواد شیمیایی خطرناکی نقش دارند و ممکن است استفاده از آن ها بدن انسان را با مشکلاتی مواجه کند. مشکلات گوارشی، نفخ، درد و سوزش معده و… از جمله این مشکلات به شمار می روند. پس بهتر است با خرید محصولات دارای لیبل اصالت خود را از شر این گونه بیماری ها در امان نگه دارید.

از سوی دیگر فروش محصولات دارای برچسب اصالت برنج باعث سود بیشتر کشاورز نیز خواهد شد. این لیبل ها برای محصولات داخلی نیز تولید می شوند. بدیهی است در صورت درج برچسب اصالت روی برنج های با کیفیت داخلی، آن ها بیشتر و با قیمت مناسب تری به فروش می رسند. لذا کشاورز نیز از سود مناسبی برخوردار خواهد شد. پس شما با استفاده از لیبل اصالت نه تنها از کیفیت و سلامت برنج اطلاع پیدا می کنید، بلکه می توانید به افزایش سود کشاورزان ایرانی نیز کمک کنید.

برچسب اصالت برنج و چگونگی دریافت و استعلام اصالت آن | پاپیروس پارس مهر

نحوه خرید برچسب های اصالت برنج

خرید لیبل اصالت معمولا توسط تولید کنندگان داخلی برنج و وارد کنندگان قانونی آن انجام می شود. این بخش ها برای فروش محصولات خود در بازار باید نسبت به خرید برچسب اصالت برنج عمده اقدام کنند. برای این منظور باید ابتدا عملیات ثبت نام در سامانه سازمان غذا و دارو را انجام دهند. پس طی امور اداری و دریافت مجوز، می توانند برای دریافت لیبل اصالت برنج در ایران اقدام کنند. برای دریافت مجوز به مدارکی مانند نام شرکت، اطلاعات محصول، شماره ثبت گمرک و… نیاز است. البته شایان ذکر است که این روزها مجموعه های چاپ برچسب اصالت در ایران فعالیت می کنند. شما با استفاده از خدمات این مجموعه ها می توانید عملیات دریافت مجوز و چاپ لیبل را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید.

روش های استعلام اصالت لیبل برنج

برای استعلام لیبل اصالت برنج می توانید از طرق مختلفی اقدام کنید. استفاده از پیامک و سامانه تلفنی، نرم افزارهای اصالت کالا، سایت ها و سامانه های اینترنتی استعلام و دستگاه های بارکد خوان از مهم ترین راه های استعلام لیبل اصالت برنج به شمار می روند.

هر یک از این روش ها با وارد کردن اطلاعات درج شده روی لیبل اصالت تکمیل می شوند. پس از استعلام، مشخصات محصول به شما ارائه خواهد شد. در صورت تطابق اطلاعات می توانید از کیفیت محصول با خیر شده و آن را با خیال راحت خریداری کنید. اما در صورت عدم تطابق باید ابتدا از خرید محصول مورد نظر خودداری کرده و سپس مراتب تخلف را به نهادهای نظارتی مربوطه اطلاع دهید. در این صورت این نهاد های نظارتی به سرعت وارد عمل شده و از بروز تخلف جلوگیری کرده و با افراد خاطی برخورد می کنند.

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *