برچسب اصالت مواد شوینده و بهداشتی

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی چیست؟

در این مقاله به بیان توضیحاتی در مورد لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی خارجی و ایرانی می پردازیم. همچنین مزیت های درج این لیبل روی محصولات شوینده و بهداشتی داخلی و خارجی را نیز برای شما مخاطب گرامی شرح خواهیم داد. اگر علاقه دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، بهتر است در ادامه مقاله پیش رو با ما همراه باشید.

موارد استفاده لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

احتمالا در سال های اخیر تا کنون بارها اسم برچسب اصالت مواد شوینده و بهداشتی به گوش شما خورده است. اما ممکن است با کاربرد این برچسب ها آشنایی نداشته باشید. در این مورد باید گفت که الصاق لیبل اصالت بر روی مواد شوینده و کالاهای بهداشتی به منظور ایجاد نظارت مردم بر فرآیند فروش این دسته از محصولات مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد.

در واقع مصرف کننده با بررسی اطلاعات درج شده روی لیبل اصالت لوازم بهداشتی و استعلام آن می تواند به کیفیت و سلامت محصول پی ببرد. در صورت آگاهی از عدم اصالت محصول نیز مصرف کننده می تواند مراتب را به نهادهای مربوطه یعنی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و… اطلاع دهد. در این صورت این نهادها فورا وارد عمل شده و برخورد لازم با نهادهای خاطی را انجام می دهند.

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

برچسب اصالت الصاق شده روی مواد شوینده و بهداشتی شامل اطلاعاتی مانند کد GTIN، کد GS1، بارکد، کد شناسایی اسکرچ شده و… می باشد. این لیبل ها بیشتر به رنگ های زرد و سفید روی محصولات مختلف دیده می شوند. شما با استفاده از اطلاعات این لیبل ها می توانید به تاریخ تولید انقضای محصول، شرکت و کشور سازنده آن و… دسترسی پیدا کنید. به علاوه این برچسب ها تنها به محصولاتی اختصاص می یابند که استاندارد بوده و مجوز پخش در بازار را داشته باشند. در واقع می توان گفت، تمامی محصولاتی که لیبل اصالت را دریافت می کنند، قطعا از کیفیت و سلامت بالایی برخوردارند و این اصالت توسط نهادهای معتبر داخلی نیز تضمین شده است.

اهمیت درج لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی برای بانوان

بانوان از جمله افرادی هستند که از محصولات شوینده و بهداشتی، استفاده حد اکثری می کنند. بنابراین درج برچسب اصالت روی مواد بهداشتی روی محصولات برای بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است. در ادامه مزیت های درج لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی بانوان را برای شما ذکر خواهیم کرد.

درج برچسب اصالت روی مواد شوینده و لوازم بهداشتی برای آگاهی پیدا کردن از سلامت و کیفیت آن ها می باشد. همانطور که می دانید، در سال های اخیر، محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی در بازار به شدت افزایش یافته است. تمامی این محصولات برای پوست بانوان مضر هستند و ممکن است باعث بروز بیماری های پوستی در آنان شوند. بنابراین قبل از خرید انواع محصولات بهداشتی باید حتما به درج شدن لیبل اصالت روی آن ها دقت کنید. دستمال مرطوب، شوینده های آرایش، شوینده های پوست و مو و… از جمله این محصولات به شمار می روند که بانوان از آن ها استفاده گسترده ای می کنند.

بررسی اطلاعات درج شده روی لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی شامل اطلاعات و مشخصات خاصی می باشد که باید برای استفاده ازآن ها با آن ها آشنایی پیدا کنید. کد GTIN یا کد شناسایی تجاری محصول یکی از این اطلاعات است. شناسه رهیابی و ردگیری محصول نیز با نماد UID روی این برچسب ها درج شده است. سری ساخت و تاریخ انقضای محصول نیز از دیگر اطلاعات درج شده روی لیبل مواد شوینده و بهداشتی می باشند. به علاوه یک کد اسکرچ شده 16 رقمی نیز روی این برچسب ها درج شده است. در کنار این اطلاعات، شماره های تلفنی و پیامکی نیز روی برچسب های اصالت قابل مشاهده است.

شما با استفاده از شماره تلفن و سامانه پیامکی لیبل اصالت می توانید اصالت و سلامت محصول مورد نظر خود را بررسی کنید. برای این منظور تنها کافی است کد شناسه اصالت محصول را به سامانه پیامکی ارسال کرده و یا از طریق تلفن گویا آن را اعلام کنید. در این صورت تنها طی چند دقیق می توانید به مشخصات دقیق از ساخت محصول دست پیدا کنید.

از دیگر راه های بررسی و استعلام لیبل اصالت موجود بر روی مواد شوینده و بهداشتی می توان به مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو اشاره کرد. نرم افزارهای بارکد خوان نیز از جمله اپلیکیشن هایی هستند که این روزها از درصد استفاده بالایی برخوردارند. همانطور که گفته شد، یکی از اطلاعات درج شده روی برچسب های اصالت ، بارکد است. این نرم افزار ها یبارکد خوان روی گوشی های هوشمند اندروید و آی او اس نصب می شوند و می توانند عملیات استعلام اصل بودن محصول را طی مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهند. برای استفاده از این نرم افزارها کافی است آن ها را روی گوشی خود نصب کرده و با استفاده از دوربین گوشی، بارکد را اسکن نمایید. سپس اطلاعات محصول برای شما نمایان خواهد شد و شما می توانید از اصل بودن یا تقلبی بودن آن آگاه شوید. در این صورت محصول مورد نظر خود را با خیال راحت تری خریداری خواهید کرد.

پیشگیری از قاچاق محصولات شوینده و بهداشتی با برچسب های اصالت

یکی از مهم ترین دستاوردهای الصاق لیبل اصالت بر روی انواع مواد شوینده و بهداشتی، پیشگیری از قاچاق محصولات می باشد. متاسفانه محصولات بهداشتی، مخصوصا محصولات سلامت محور مورد نیاز بانوان، از جمله محصولاتی هستند که به صورت غیر قانونی و قاچاق به کشور وارد می شوند. ورود کالای قاچاق به کشور می تواند عواقب ناخوشایندی برای اقتصاد آن داشته باشد. در واقع قاچاق کالا، وارد کنندگان قانونی محصولات را با مشکل مواجه خواهد کرد.

برچسب اصالت مواد شوینده و بهداشتی

از طرفی کالاهای قاچاق حق پخش در بازار را ندارند. لذا ممکن است تاریخ مصرف آن ها بگذرد. در چنین شرایطی وارد ککنده غیر قانونی مجبور است محصولات بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته خود را با برچسب تقلبی و قیمت کمتری به فروش برساند. بنابراین شما هنگام خرید محصول تنها نباید قیمت آن را ملاک قرار دهید. ممکن است این کاهش قیمت به دلیل گذشت تاریخ مصرف محصول باشد. برای جلوگیری از خرید چنین محصولاتی، باید ضمن مشاهده برچسب اصالت  روی مواد شوینده و بهداشتی، اصالت آن ها را نیز مورد استعلام قرار دهید.

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *