لیبل دیجی کالا

لیبل دیجی کالا

لیبل دیجی کالا همان لیبل نارنجی رنگی است که بر روی تمام کالاهایی که در این شرکت وجود دارد چسبانده می شود. این نوع لیبل برای آن طراحی و تولید شده است که بتوان کالاها را از تشخیص داده و در انبار پردازش و نگهداری کرد. اهمیت این نوع برچسب در حد شناسنامه یک محصول بوده و استفاده از آن کاملا ضروری می باشد.

لیبل دیجی کالا
لیبل دیجی کالا

چرا باید از لیبل دیجی کالا استفاده کرد؟

اگر قرار است محصولات خود را برای فروش در سایت دیجی کالا عرضه کنید، باید این محصولات را به انبار این فروشگاه ارسال کنید. برای اینکه محصولات شما در میان تعداد زیادی از محصولات دیگر گم و مفقود نشود، باید دارای شناسنامه و کد شناسایی خاصی باشد. لیبل دیجی کالا همان شناسنامه کالاست. این کار در واقع به معنای دادن هویت به کالای مورد نظر است.

دقت داشته باشید که برای طراحی و چاپ این نوع لیبل، به دستگاه پرینتر لیبل زن، لیبل های نارنجی رنگ سایز استاندارد و ریبون نیاز است. ضمن اینکه باید بتوان به وسیله برنامه های اختصاصی کار طراحی و تولید لیبل را انجام داد. بنابراین بسیاری از فروشندگان ترجیح می دهند برای چاپ و درج لیبل دیجی کالا بر روی کالاهای خود، به سراغ شرکت هایی بروند که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند.

دقت داشته باشید که برچسب دیجی کالا باید قبل از ارسال کالا به انبار این شرکت، بر روی محصول چسبانده شده باشد. البته اگر فروشنده ای به هر دلیل امکان انجام این کار را نداشته باشد، پس از ورود به انبار دیجی کالا، باید هزینه چاپ و درج لیبل دیجی کالا را پرداخت کند.

مشخصه های لیبل دیجی کالا

لیبل دیجی کالا به صورت اختصاصی به رنگ نارنجی تولید می شود تا به این ترتیب بتوان میان کالاها و محصولات فروشندگان و نیز کالاهایی که در واحد تامین این شرکت وجود دارند، تمایز قائل شد. جنس این برچسب از نوع پی وی سی می باشد و سایز آن به صورت استاندارد 34 در 51 میلی متر است. دقت داشته باشید که این سایز از برچسب ها به صورت دو ردیفه طراحی و تولید می شوند.

سایزها و جنس های دیگری هم برای طراحی و تولید برچسب دیجی کالا وجود دارند. برای مثال برخی از انواع آنها از جنس رزین تولید می شوند. ابعاد این مدل لیبل ها 110 در 300 میلی متر می باشد. به طور کلی نحوه چاپ این نوع برچسب باید به گونه ای باشد که ماندگاری بالایی داشته باشد. ضمن اینکه بارکد درج شده بر روی آن به راحتی توسط بارکد خوان اسکن شود.

برچسب دیجی کالا
برچسب دیجی کالا

چند نکته مهم

بسیار مهم است که بدانید شرکت دیجی کالا در زمینه درج و چاپ این نوع برچسب اهمیت زیادی قائل است. دلیل این امر هم آن است که لیبل دیجی کالا به طور کلی قابلیت آن را دارد که ماهیت کالا و ارزش آن را نشان داده و فروشنده آن را معرفی کند. به همین دلیل است که هر فروشنده ای قبل از ارسال کالاهای خود به انبار فروشگاه دیجی کالا، باید حتما این لیبل را بر روی آنها درج کند. بنابراین باید قبل از ارسال محموله برای دیجی کالا، از چسباندن صحیح لیبل بر روی آن اطمینان حاصل کرد.

نکته مهم آن است که گاهی اوقات، به دلایل مختلفی، فروشنده مجبور به چاپ دوباره لیبل دیجی کالا و نصب آن بر روی محصول می شود. در چنین حالتی باید دقت داشته باشد که برچسب جدید بر روی برچسب قدیمی تر قرار نگرفته و آن را نپوشاند. همچنین قبل از اینکه محصول مورد نظر خود را برای دیجی کالا ارسال می کنید، حتما مطمئن شوید که مشخصات روی برچسب دیجی کالا صحیح است. این کار با کمک یک بارکد خوان انجام می شود و وقت کمی از فروشندگان می گیرد. در عوض اطمینان حاصل می شود که کالا دوباره بازگردانده نخواهد شد و محصولی که ارسال می شود، همان محصولی است که خریدار درخواست کرده است.

یادتان باشد که گاهی اوقات ممکن است با کشیدن دست روی برچسب دیجی کالا متوجه شوید که اطلاعات و بارکد درج شده روی آن پاک می شود. در چنین حالتی، برای اینکه دوباره مجبور به چاپ و نصب برچسب بر روی محصول نشوید، توصیه ما آن است که از یک تکه چسب نواری استفاده کنید. به این معنا که یک تکه چسب را بر روی لیبل چسبانده و به این ترتیب مطمئن شوید که اطلاعات درج شده روی آن پاک نمی شوند.

سخن آخر

یکی از دلایل رشد و گسترش شرکت دیجی کالا، مدیریت و کنترل محصولاتی است که هر روز به روش های مختلف وارد انبارهای این شرکت می شوند. به کار بردن لیبل دیجی کالا یکی از بهترین شیوه های مدیریتی این شرکت است. بنابراین فروشندگانی که کالاهای خود را برای انبارهای دیجی کالا ارسال می کنند باید توجه داشته باشند که در صورت عدم پیروی از این قاعده و نصب نکردن لیبل نارنجی بر روی محصولاتشان، دچار اشکال شده و ممکن است کالا و محصول ایشان در انبارهای بزرگ دیجی کالا در میان انبوهی از کالاهای دیگر مفقود شود.

این امر در مورد لیبل هایی که اطلاعات اشتباهی بر روی آنها درج شده است نیز صدق می کند. بنابراین توصیه ما به فروشندگان آن است که با کمک یک دستگاه بارکد خوان قبل از ارسال محصول، لیبل دیجی کالای درج شده بر روی آن را بررسی کنند. به این ترتیب می توان مانع ارسال کالاهایی با لیبل اشتباه و طولانی شدن پروسه یافتن آنها در انبار شد.

لیبل نارنجی خام دیجیکالا
لیبل نارنجی خام دیجیکالا

یکی دیگر از مشکلاتی که برخی از فروشندگان دیجی کالا با آن سروکار دارند، استفاده از لیبل هایی است که کیفیت چندانی نداشته و در نتیجه اطلاعات موجود بر روی آنها ناخوانا می باشند. در چنین حالتی متاسفانه امکان شناسایی کالا وجود نداشته و احتمال مفقود شدن آن در انبار افزایش پیدا می کند.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که اگر دو لیبل دیجی کالا متفاوت بر روی یک محصول درج کنید، باعث می شود که کالای شما شناسایی نشود.

با رعایت این نکات در مورد چاپ و درج لیبل دیجی کالا می توانید به راحتی کالاهای خود را برای دیجی کالا ارسال کرده و به دست مشتریان خود در سرتاسر کشور برسانید.

خرید لیبل دیجی کالا

یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید لیبل اصالت کالا و چاپ لیبل، شرکت پاپیروس پارس مهر است. ما در این شرکت کلیه خدمات مرتبط با لیبل اسکرچ، تولید بارکد، تولید QR code، عرضه و فروش لیبل خام، انواع ریبون و غیره را با کیفیتی باور نکردنی به شما ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان کافیست با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید. این کارشناسان خبره به شما کمک می کنند که با توجه به نوع کسب و کار خود بهترین انتخاب را داشته باشید!

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *