ثبت سفارش اتوماتیک

نرم افزار برچسب اصالت و کاربردهای آن

یکی از امکاناتی که شرکت های تولیدکننده و یا واردکننده انواع محصولات سلامت محور برای تولید و طراحی برچسب اصالت به آن نیاز دارند، نرم افزار مخصوص این کار است. این نرم افزار با نام نرم افزار برچسب اصالت شناخته می شود. کار اصلی این نرم افزار تولید کردن کد UID و نیز شناسه اصالت می باشد. این شناسه ها به وسیله این نرم افزار تبدیل به فایل xml می شوند.

نرم افزار برچسب اصالت
نرم افزار برچسب اصالت

بانک اطلاعاتی نرم افزار لیبل اصالت

واقعیت این است که هر نرم افزار برچسب اصالت نیازمند یک بانک اطلاعاتی قدرتمند است. کارکرد اصلی این بانک اطلاعاتی ذخیره کردن اطلاعات مربوط به شناسه اصالت و نیز شناسه رهگیری است. همچنین می توان در صورت نیاز و درخواست مشتریان، گزینه بازیابی اطلاعات را نیز به کارکردهای آن اضافه کرد.

به طور کلی هرچه تعداد شناسه هایی که توسط نرم افزار لیبل اصالت تولید می شوند، افزایش پیدا می کند، اهمیت این بانک اطلاعاتی نیز بیشتر می شود. این بانک می تواند شناسه های اصالت و نیز شناسه های UID را که قبلا تولید شده اند، کنترل و بررسی کند. به این ترتیب از تولید شناسه هایی که احتمال تکرار آنها وجود دارد، جلوگیری به عمل می آید. ضمن اینکه می توان اطلاعات جدیدتر را نیز ذخیره نمود.

توجه داشته باشید که بانک اطلاعات نرم افزار برچسب اصالت یا همان دیتابیس آن از نوع SQ Server می باشد که دارای قابلیت های فراوان و حافظه بسیار قدرتمندی است. در نتیجه حجم اطلاعات ذخیره شده برای این نرم افزار نیز بسیار بالا خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که بد نیست به آن توجه داشته باشید این است که در طراحی نرم افزار برچسب اصالت کالا امکان دسترسی همزمان کاربران در نظر گرفته شده است. بنابراین کاربران می توانند به صورت نامحدود دیتابیس های مختلفی را برای آن تعریف کرده و به تولید شناسه های مورد نیاز بپردازند. به این ترتیب سرعت کار افزایش یافته و زمان تولید شناسه های اصالت و UID بسیار کاهش پیدا می کند.

نرم افزار برچسب اصالت کالا
نرم افزار برچسب اصالت کالا

ویژگی های اصلی نرم افزار برچسب اصالت کالا

اولین و مهم ترین ویژگی نرم افزار برچسب اصالت کالا، قیمت بسیار پایین آن است. در واقع نسبت به امکاناتی که این نرم افزار ارائه می کند، قیمت آن بسیار به صرفه است. ضمن اینکه کار با آن کاملا راحت بوده و تقریبا نیازی به یادگیری و آموزش آن نیست.

دقت داشته باشید گرچه کار با این نرم افزار بسیار راحت بوده و نصب و راه اندازی آن ساده و آسان است، ولی توانایی ها و امکانات آن بسیار زیاد است. ضمن این که این نرم افزار طبق استانداردهای وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور عمل می کند. سرعت عملکرد آن بسیار بالاست و البته می توان تعداد نامحدودی کاربر را برای آن تعریف کرده و مجوزهای لازم برای دسترسی را صادر نمود. دقت داشته باشید که می توان از نرم افزار برچسب اصالت کالا به صورت همزمان برای 500 شرکت استفاده کرد.

از دیگر قابلیت ها و ویژگی های نرم افزار لیبل اصالت کالا می توان به نحوه سفارش در آن اشاره کرد. ثبت سفارش در این نرم افزار به دو صورت اصلی انجام می گیرد؛ یکی ثبت سفارش به صورت دستی و دیگری ثبت سفارش به صورت اتوماتیک. البته نکته مهم آن است که اگر سفارش به صورت دستی ثبت شود، باید همه مراحل به صورت دستی تایپ و سپس ثبت شوند. این کار سرعت و دقت را کاهش داده و البته زمان انجام سفارش را نیز بیشتر خواهد کرد. در حالی که در روش اتوماتیک می توان با استفاده از قسمتی که فراخوانی نام دارد، سفارشات را به صورت اتوماتیک ثبت نمود. این کار فقط با فشار دادن یک کلید ممکن می شود.

شناسه UID
شناسه UID

چگونه می توان شناسه UID را تولید کرد

شناسه UID که با نام شناسه رهگیری محصول هم شناخته می شود، یکی از شناسه هایی است که به وسیله نرم افزار لیبل اصالت کالا تولید می شود. این شناسه، در اصل یک کد 20 رقمی است که در آن فقط از اعداد استفاده می کنند. پنج رقم ابتدایی شناسه رهگیری، شرکتی را معرفی می کند که این وارد کننده این محصول است. رقم ششم آن نیز نشان دهنده سطحی از بسته بندی است که محصول در آن قرار گرفته است.

نکته مهم در مورد چهارده رقم آخر است. این چهارده رقم به صورت کاملا یونیک و تصادفی توسط نرم افزار برچسب اصالت کالا تولید می شوند. کدهایی که تولید می شوند به صورت فایل xml قابل مشاهده و دسترسی هستند. البته برای چاپ این کد باید فرمت آن را به فایل اکسل تغییر داد. این کار به وسیله این نرم افزار کاملا ممکن است. عملکرد نرم افزار در این خصوص بسیار ساده و جالب است. هر شناسه ای که تولید می شود، دو خروجی برای آن تولید می شود که یکی فایل اکسل و دیگری فایل xml است.

نکته مهم آن است که نباید از یاد برد شناسه تولید شده تا قبل از تایید، امکان استفاده ندارد. اما پس از آن می توان به راحتی آن را چاپ و استفاده کرد.

همه آنچه باید درباره تولید شناسه اصالت بدانید
همه آنچه باید درباره تولید شناسه اصالت بدانید

نحوه تولید شناسه اصالت یا کد IRC

شناسه اصالت یکی از مهم ترین کدها و شناسه هایی است که حتما باید آن را بر روی برچسب اصالت کالا درج کرد. این شناسه یک عدد شانزده رقمی است و در آن نیز، مانند شناسه رهگیری فقط از اعداد استفاده می کنند. دقت داشته باشید که تا حدودی فرایند تولید این شناسه نیز شبیه شناسه UID است. پنج رقم اول نشان دهنده شرکتی هستند که محصول را وارد یا تولید کرده است. رقم ششم نیز نشان دهنده سطح بسته بندی کالا می باشد. سپس نرم افزار برچسب اصالت کالا ده رقم را به صورت کاملا اختصاصی و تصادفی تولید می کند.

توجه داشته باشید که کد IRC نیز در قالب یک فایل xml ارائه می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که قبل از هر اقدامی شناسه اصالت تعیین شده، باید مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور قرار بگیرد. سپس می توان هزینه های لازم را پرداخت کرد تا مسئول فنی سایت اصطلاحا شناسه را آزادسازی کند. به این ترتیب شناسه اصالت در سایت TTAC.IR ثبت می شود و می توان از آن برای استعلام محصول استفاده کرد.

منبع

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *