چاپ انواع لیبل های پلمپ

لیبل پلمپ و کاربردهای آن + راهنمای خرید

لیبل پلمپ نوعی از لیبل های امنیتی است که برای پلمپ کردن انواع محصولات سلامت محور و حفظ امنیت آنها طراحی و تولید می شود. البته محصولات الکترونیکی و یا محصولاتی که امکان تقلب و جعل و دستکاری در آنها وجود دارند، نیز می توانند از این محصول امنیتی پر اهمیت بهره مند شوند. در حقیقت با استفاده از این نوع برچسب که چسبندگی فوق العاده بالایی دارد، امکان استفاده و فروش مجدد محصولات به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. ضمن اینکه امکان جعل کردن و یا دستکاری محصولات نیز از بین می رود.

لیبل پلمپ
لیبل پلمپ

مشخصه های کلی لیبل پلمپ استاندارد

به طور کلی لیبل پلمپ یکی از ابزارهای قدرتمندی است که شرکت های تولید کننده و یا مصرف کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، داروها، مکمل های دارویی، تجهیزات پزشکی و برخی از خوراکی ها و مواد غذایی به کار می برند. با استفاده از این برچسب امکان جعل این نوع محصولات و دستکاری آنها از بین می رود.

توجه داشته باشید که میزان مقاومت برچسب پلمپ در برابر حرارت، رطوبت، سرما و نیز حلال های مختلف بالا بوده و می توان با خیال راحت حفاظت از محصولات پلمپ را به آن سپرد. میزان چسبندگی این برچسب بالا بوده و اگر شخصی به جز مصرف کننده، آن را باز کند، مشخص می شود. البته به طور کلی به این نکته نیز دقت داشته باشید که قبل از چسباندن برچسب پلمپ بر روی سطح مورد نظر، باید مطمئن شوید که بر روی آن هیچگونه آلودگی وجود نداشته باشد. منظور از آلودگی، هرگونه رطوبت، روغن و چربی، خاک و گرد و غبار و یا انواع مواد شیمیایی می باشد.

نکته مهمی که بد نیست به آن دقت کنید آن است که بسیاری از شرکت های تولیدکننده و واردکننده محصولات مختلف، از لیبل پلمپ به عنوان گارانتی و ضمانت محصول خود استفاده می کنند. این کار باعث می شود که افرادی که در زمینه چنین محصولی تخصصی ندارند، آن را دستکاری نکنند. از طرف دیگر برخی از شرکت ها این برچسب را به صورت کاملا اختصاصی و منحصر به فرد سفارش می دهند. به این معنا که لوگو و آرم شرکت خود را بر روی آن درج می کنند. همچنین می توان در طراحی این برچسب از عبارات اختصاصی فارسی یا انگلیسی هم استفاده نمود.

برچسب پلمپ
برچسب پلمپ

انواع لیبل پلمپ

با توجه به محلی که قرار است که لیبل پلمپ چسبانده و استفاده شود، طرح و مدل آن می تواند متفاوت باشد. برای مثال یکی از انواع این نوع برچسب ها، برچسبی است که با عنوان بی اثر شناخته می شود. در این نوع برچسب، بر روی لایه اول یا همان لایه ای که در قسمت بالای برچسب پلمپ قرار می گیرد، لوگو، آرم و یا عبارت مورد نظر درج می شود. پس از کندن این لایه، هیچ اثری از برچسب به جا نمی ماند، جز همان کلمات یا لوگوی مورد نظر. برای نمونه پس از کندن برچسب، می توان عبارت «باطل است» را مشاهده کرد. کاربرد اصلی این نوع برچسب بر روی اسناد است و به همین دلیل می توان گفت که اصلی ترین استفاده کننده از آن، ارگان ها و سازمان های دولتی هستند.

اما نوع دیگری از برچسب وجود دارد که پس از کنده شده، اثر بسیار کمرنگی از خود به جا می گذارد. در واقع وقتی برچسب کنده می شود، به جز همان عبارت یا لوگوی مورد نظر، اثر دیگری هم به جا می ماند که نشان می دهد لیبل پلمپ مورد نظر کنده شده است. دقت داشته باشید که این اثر گرچه جزیی و مختصر است، اما هرگز از بین نمی رود. جنس برچسب پلمپ استفاده شده در این مدل، پلی استر است و چسب آن بسیار قدرتمند و محکم است. مشتری اصلی چنین مدل برچسب هایی انواع صنایع مختلف هستند و حتی از آن به عنوان برچسب گارانتی نیز یاد می شود. البته برخی دیگر از برچسب های پلمپ هستند که در هنگام جدا شدن از سطح خود، اثر کاملی از خود به جا می گذارند.

برخی از انواع برچسب پلمپ به گونه ای طراحی شده اند که موقع کنده شدن، از خود عبارت خاصی به جا نمی گذارند. بلکه اثر به جا گذاشته به صورت یک طرح شطرنجی است. توجه داشته باشید که این طرح نیز غیر قابل پاک شدن است.

چهارمین نوع لیبل پلمپ که قصد معرفی آن را داریم یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع آن است. این نوع برچسب با عنوان هولوگرام شناخته می شود. طرح های به کار رفته بر روی آن معمولا کاملا خاص و ویژه و البته بسیار پیچیده هستند. نوع چاپی که برای تولید هولوگرام به کار می رود، چنان خاص است که امکان کپی برداری از آن بسیار اندک می باشد. یکی از اصلی ترین کاربردهای برچسب پلمپ مدل هولوگرام، معرفی برند تولیدکننده محصول مورد نظر می باشد.

لیبل های گچی هم یکی دیگر از انواع لیبل پلمپ هستند. به طور کلی این نوع برچسب به راحتی از سطح مورد نظر جدا نمی شود. بلکه هنگام جدا شدن تکه تکه و خرد می شود. آخرین مدل این نوع برچسب ها هم برچسب های VOID می باشند. علت نامگذاری این نوع برچسب پلمپ آن است که موقع جدا شدن از سطح مورد نظر عبارت VOID از آن به جا می ماند.

برچسب پلمپ مدل هولوگرام،
برچسب پلمپ مدل هولوگرام،

یک نکته مهم

یکی از انواع برچسب های امنیتی که استفاده زیادی هم دارد، برچسب پلمپ اماکن است. این نوع برچسب در حقیقت خیلی خاص نیست و فقط برای موارد قضایی و حقوقی از آنها استفاده می کنند. برچسبی که در این موارد به کار برده می شود، نوعی لیبل ساده است که پشت برچسب دار می باشد.

سخن آخر

لیبل پلمپ را در هر سطحی می توان به کار برد. سطوح فلزی، پلاستیکی و یا چوبی از این قاعده مستثنی نیستند. همچنین می توان از این نوع برچسب بر روی انواع پاکت های کاغذی اداره پست، جعبه های چوبی و یا مقوایی استفاده کرد. ضمن اینکه به صورت مستقیم می توان از برچسب پلمپ بر روی ابزارهای الکترونیکی نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که امکان درج و چسباندن این نوع برچسب ها به صورت بی اثر و یا اثرگذار بر روی انواع محصولات غذایی و بسته های خوراکی وجود دارد.

یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید لیبل اصالت کالا و چاپ لیبل، شرکت پاپیروس پارس مهر است. ما در این شرکت کلیه خدمات مرتبط با لیبل اسکرچ، تولید بارکد، تولید QR code، عرضه و فروش لیبل خام، انواع ریبون و غیره را با کیفیتی باور نکردنی به شما ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان کافیست با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید. این کارشناسان خبره به شما کمک می کنند که با توجه به نوع کسب و کار خود بهترین انتخاب را داشته باشید!

منبع: https://salamatdarou.com/%D9%84%DB%8C%D8%A8%D9%84-%D9%BE%D9%84%D9%85%D9%BE/

فهرست

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *