برچسب اصالت تلفیقی

برچسب اصالت تلفیقی و کاربردهای آن

برچسب اصالت تلفیقی یکی از پرکاربردترین و به روزترین برچسب های اصالت موجود است. این نوع برچسب طرفداران بسیاری دارد و علاقه به استفاده از آن روز به روز بیشتر می شود. در واقع این نوع لیبل طبق نیازهای شرکت های واردکننده و تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی و دارویی طراحی شده و کاملا مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می باشد.

برچسب اصالت تلفیقی
برچسب اصالت تلفیقی

برچسب اصالت تلفیقی چیست؟

طی سال های اخیر درج برچسب اصالت بر روی محصولاتی که اصطلاحا سلامت محور هستند، رواج زیادی یافته است. این نوع برچسب ها طبق استانداردهای سازمان غذا و داروی کشور طراحی شده و بر روی آنها برخی از اصلی ترین اطلاعات مربوط به محصول درج می گردد. از طرف دیگر محصولاتی که از طریق واردات کالا به بازار عرضه می شوند، به خاطر محدودیت های زبانی، دارای توضیحات به زبان فارسی نیستند. در چنین حالتی واردکنندگان و عرضه کنندگان این محصولات از برچسبی استفاده می کنند که به آن برچسب فارسی نویس گفته می شود. بر روی این برچسب اطلاعات مربوط به کشور تولیدکننده محصول، برند تولیدکننده آن، شرکت واردکننده و پروانه بهداشت کالا ارائه می شوند. البته گاهی برخی اطلاعات دیگر، از جمله اسم محصول و برخی نکات ضروری برای مصرف آن نیز بر روی لیبل درج می شوند.

از آنجا که درج هر دو برچسب بر روی محصول اجباری است، وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور در سال 94 به شرکت های واردکننده محصولات آرایشی و بهداشتی و نیز انواع داروها و مکمل های دارویی اجازه دادند که از برچسب اصالت تلفیقی استفاده کنند. در واقع این نوع لیبل، هر دو برچسب اصالت و فارسی نویس را به صورت یکجا در هم ادغام می کند. به این ترتیب شرکت های واردکننده و یا عرضه کننده محصولات سلامت محور می توانند به جای درج دو برچسب، از یک برچسب استفاده کنند.

مزایای استفاده از برچسب اصالت تلفیقی

به طور کلی استفاده از انواع برچسب اصالت تلفیقی یا لیبل اصالت تجمیعی مزایای زیادی را در بر دارد. اولین و مهم ترین آن کمتر شدن هزینه هاست. در واقع مشتریان می توانند به جای اینکه دو نوع لیبل را درخواست کرده و هزینه دو مدل را بپردازند، هزینه فقط یک نوع برچسب را بپردازند.

یکی دیگر از مزایای اصلی و مهم استفاده از لیبل اصالت تلفیقی، زیباتر شدن ظاهر کالاست. واقعیت این است که با استفاده از دو نوع برچسب، شکل ظاهری محصول بسیار شلوغ می شد. این امر موجب عدم علاقه مصرف کنندگان به خرید محصول و یا مطالعه کامل برچسب ها و بررسی انها می گردید. در حالی که برچسب اصالت تلفیقی فقط یک نوع برچسب است و این باعث جذابیت و زیبایی ظاهری محصول می گردد. همین دو نکته در استقبال و توجه ویژه شرکت های وارد کننده و عرضه کننده محصولات آرایشی و بهداشتی و دارویی نقش موثری ایفا کردند. اما این ها تنها مزایای استفاده از این برچسب ها نیستند.

برچسب اصالت تلفیقی
برچسب اصالت تلفیقی

برای هر نوع برچسبی که تولید و چاپ می شود، باید زمانی را صرف کرد تا آن را بر روی محصول مورد نظر چسباند. اگر برای هر محصول به دو برچسب اصالت و فارسی نویس نیاز باشد، زمانی طولانی صرف می شود. ضمن اینکه هزینه پرداخت هزینه چسباندن دو برچسب را نباید فراموش کرد. در حالی که وقتی یک برچسب اصالت به صورت تلفیقی چاپ می شود، زمان کمتری برای درج و چسباندن آن بر روی محصول صرف می شود. همچنین با کاهش زمان کار، میزان هزینه صرف شده برای درج برچسب نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

چند نکته درباره قیمت گذاری لیبل اصالت تلفیقی

همانطور که از نام برچسب اصالت تلفیقی مشخص است، این نوع برچسب دارای دو قسمت اصلی است که در هم تلفیق شده اند. یکی از این قسمت ها برچسب اصالت کالا بوده و دیگری برچسب فارسی نویس. نکته ای که باید در خصوص این نوع برچسب بدانید آن است که چاپ این نوع برچسب نسبت به چاپ برچسب اصالت به تنهایی، کار سخت تری است. ضمن اینکه زمان بیشتری هم برای چاپ آن صرف می شود. در واقع به خاطر طرح خاص این نوع لیبل و فضای کمی که برای درج اطلاعات زیادی دارد، باید بتوان در هنگام چاپ تنظیمات بسیار دقیقی را برای آن انجام داد. البته در هنگام چاپ نیز دورریز و ضایعات آن نسبتا زیاد است.

نوع کاغذی که برای این نوع برچسب استفاده می شود در کنار میزان بالای دورریز آن بر روی قیمت نهایی محصول تاثیر می گذارد. توجه داشته باشید که سرعت چاپ لیبل اصالت تلفیقی نسبت به سایر انواع برچسب ها پایین تر می باشد. اما نباید از این نکته غافل شد که هرچقدر تعداد سفارش بیشتر باشد، به خاطر کمتر شدن میزان ضایعات کار، قیمت چاپ و تولید این نوع لیبل کمتر خواهد شد.

دقت داشته باشید که اندازه لیبل و نیز تعداد ردیف های درخواستی مشتری نیز از دیگر عوامل موثر بر روی قیمت هستند. اندازه های غیر استاندارد و دلخواه موجب افزایش قیمت خواهند شد. در حالی که برچسب هایی که در سایزهای استاندارد و البته در تعداد ردیف های بیشتری چاپ می شوند، زمان کمتری برای کار نیاز دارند و در نتیجه هزینه آنها نیز کمتر خواهد شد. در حال حاضر امکان چاپ و تحویل سیصد هزار برچسب اصالت تلفیقی به صورت روزانه وجود دارد.

برچسب سازمان غذا و دارو
برچسب سازمان غذا و دارو

سخن آخر

در حال حاضر سایزهای استانداردی برای طراحی و چاپ انواع لیبل اصالت تلفیقی وجود دارند. به طور کلی این نوع از برچسب ها در پنج اندازه استاندارد و معمول چاپ می شوند که عبارتند از:

  • 20 در 40 میلی متر
  • 40 در 40 میلی متر
  • 60 در 40 میلی متر
  • 90 در 20 میلی متر
  • 47 در 23 میلی متر

البته در صورت تقاضا و نیاز مشتریان، می توان با طراحی و تولید کلیشه مورد نظر، ابعاد برچسب اصالت تلفیقی را تغییر داد. اما نکته ای که در این میان نباید از یاد برد آن است که چنین تغییری، به خاطر نیاز به تولید کلیشه جدید، باعث افزایش هزینه چاپ و تولید برچسب ها خواهد شد. ضمن اینکه مدت زمان طراحی و آماده سازی کلیشه را نیز باید به زمان چاپ و تحویل لیبل ها اضافه کرد. به هر حال ما تلاش می کنیم بهترین خدمات خود را در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود ارائه کنیم.

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *