برچسب اصالت کالا 4 در 1

لیبل اصالت کالا در واقع یک برچسب سفید است که دارای حاشیه های زرد بوده و نوشته های بر روی آن به رنگ سیاه هستند. بر روی این برچسب تاریخ تولید و انقضای محصول، کد GTIN، کد رهگیری یا همان UID و سریال LOT درج می شود. این برچسب ها انواع مختلفی دارند که برچسب اصالت کالا 4 در 1 یکی از آنهاست.

انواع برچسب اصالت کالا

برچسب اصالت کالا در یک شکل و ظاهر استاندارد طراحی و تولید می شود. در واقع اگر برچسبی متفاوت از طرح استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد، برچسب تقلبی و فیک محسوب می شود. اما به هر حال این امکان وجود دارد که برچسب ها در سایزها و اندازه های متفاوت طراحی و تولید شوند. برای مثال برچسب هایی هستند که در سایز 4 در 2 تولید می شوند و در واقع برچسب های استاندارد موجود می باشند. اما برچسب های دیگری هم هستند که مقداری کوچک تر بوده و در سایز 4 در 1 تولید می شوند.

برچسب اصالت کالا 4 در 1

برچسب اصالت کالا 4 در 1

برچسب اصالت کالا 1 در 4 یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین برچسب های اصالت کالاست که در بازار موجود هستند. این نوع برچسب معمولا دارای همان ویژگی های استاندارد سایر برچسب ها بوده و در واقع تنها تفاوتی که با آنها دارد، در سایز و اندازه است.

به طور کلی برچسب اصالت کالا 4 در 1 به خاطر سایز کوچکی که دارد، برای محصولات آرایشی و بهداشتی و برخی از انواع داروها استفاده می شود. برای مثال برای محصولات آرایشی مثل خط چشم ها یا مدادهای آرایشی از این سایز لیبل اصالت کالا استفاده می کنند. این امر در مورد داروهایی که بسته بندی های کوچک تری نسبت به سایر انواع داروها دارند نیز صدق می کند.

مشخصه های کلی لیبل اصالت سایز 4*1

برچسب اصالت کالا 4 در 1 در کیفیت فوق العاده بالایی طراحی و تولید می شود. جنس آن کاغذی است، اما اطلاعات و مشخصاتی که بر روی آن چاپ می شوند، از جنس موادی مثل ریبون وکس، رزین، و وکس رزین هستند. در حال حاضر امکان چاپ و تولید روزانه تا 400 هزار عدد برچسب اصالت کالا 4 در 1 وجود دارد.

دقت داشته باشید که این نوع برچسب معمولا در سه مدل اصلی چاپ می شود که عبارتند از برچسب های تک ردیف، چهار ردیفه و هفت ردیفه. اگر مشتری تقاضای چاپ برچسب اصالت کالا 4 در 1 به صورت تک ردیفه را داشته باشد، سرعت کار و چاپ و اسکرچ برچسب تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. بنابراین سرعت تحویل کالا به مشتری نیز کمتر شده و زمان تحویل کار طولانی تر خواهد بود.

اما در صورت نیاز به لیبل اصالت کالا سایز 4 در 1 به صورت هفت ردیفه، کار سریع تر پیش خواهد رفت. به این ترتیب مدت زمان تحویل سفارش نیز کوتاه تر خواهد شد.

یک نکته مهم در مورد قیمت

یک نکته مهم که بد نیست بدانید آن است که این نوع برچسب ها معمولا به خاطر سایز و اندازه کوچک تر خود، ضایعات بیشتری نسبت به سایر انواع برچسب های اصالت کالا دارند. در نتیجه سختی کار چاپ لیبل اصالت نیز تا حدودی بیشتر از برچسب های دیگر است.

به همین دلیل به صورت کلی نمی توان تصور کرد قیمت و هزینه تولید برچسب اصالت کالا 4 در 1 کمتر از میزان هزینه و قیمت سایر برچسب ها و لیبل های اصالت کالا باشد.

اطلاعاتی که بر روی این لیبل چاپ می شوند

همانطور که اشاره کردیم، گرچه سایز برچسب اصالت کالا 4 در 1، کوچک است، اما این نوع برچسب نیز طراحی و ظاهری مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دارد. به همین دلیل بر روی آن می توان همان اطلاعاتی را مشاهده کرد که بر روی سایر انواع برچسب و لیبل های اصالت کالا وجود دارند. این اطلاعات شامل موارد زیر می شوند:

  1. GTIN یا GTN که در واقع همان کد تجاری فراورده و محصول مورد نظر است.
  2. کد UID یا همان کد 20 رقمی منحصر به فرد برای هر محصول. این کد فقط از اعداد تشکیل شده است و با نام کد یا شناسه ردیابی و رهگیری هم شناخته می شود.
  3. کد LOT که به آن شناسه سری ساخت محصول هم گفته می شود. توجه داشته باشید که گاهی اوقات این شناسه با عنوان لات نامبر هم معرفی می گردد.
  4. تاریخ انقضای محصول که به صورت EXP نشان داده می شود.
  5. بارکد دو بعدی دیتا ماتریکس که در سمت چپ برچسب اصالت کالا درج می شود. توجه داشته باشید این کد را می توان به وسیله دستگاه ها یا نرم افزارهای بارکد خوان اسکن کرده و اطلاعات آن را به دست آورد.
  6. شناسه اصالت کالای مورد نظر یا کد IRC که 16 رقمی است. این شناسه در پایین ترین قسمت برچسب اصالت کالا 4 در 1 درج می شود و در آن فقط از اعداد استفاده شده است. توجه داشته باشید که این شناسه نیز مانند شناسه رهگیری برای هر محصول منحصر به فرد می باشد. به وسیله این شناسه به راحتی می توان اصالت کالا را تشخیص داد.

برچسب اصالت کالا 4*1

نکته مهم در مورد شناسه اصالت کالا آن است که این شناسه در زیر یک لایه اسکرچ پنهان شده است. در واقع فقط خریدار محصول می تواند این لایه را خراشیده و کد مورد نظر را مشاهده کند. در صورتی که این لایه اسکرچ به هر شکل مخدوش باشد، محصول تقلبی و غیر اصل محسوب خواهد شد.

  1. یکی دیگر از اطلاعاتی که بر روی برچسب اصالت کالا 4 در 1 چاپ می شوند، آدرس سامانه TTAC است. این سامانه متعلق به سازمان غذا و داروی کشور بوده و از طریق آن می توان اصالت محصول را بررسی کرد.
  2. سامانه پیامکی سازمان دارو و غذای کشور با شماره 20008822.
  3. در نهایت شماره تلفن گویایی که می توان از طریق آن اصالت کالای مورد نظر را بررسی کرد، نیز بر روی لیبل اصالت کالا سایز 4 در 1 درج می شود.

این اطلاعات همیشه به یک صورت هستند و بدون هماهنگی و دستور سازمان غذا و داروی کشور تغییر نخواهند کرد.

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *