لیبل اصالت کالا 4 در 2

لیبل اصالت کالا 4 در 2

با گسترش روزافزون تولید و واردات کالاها و محصولات فیک و تقلبی، سازمان غذا و داروی کشور تصمیم گرفته است که با استفاده از لیبل های اختصاصی و وِیژه، این نوع محصولات را شناسایی کند. در واقع محصولاتی که فاقد چنین برچسب هایی باشند، کالاهای غیرقانونی و تقلبی محسوب شده و توزیع و فروش آنها در بازار غیرمجاز است. این برچسب ها در سایزهای مختلف و به صورت کاملا استاندارد طراحی و چاپ می شوند. استاندارترین آنها برچسبی است که با نام لیبل اصالت کالا 4 در 2 شناخته می شود. سایز این لیبل 4 سانتی متر در 2 سانتی متر بوده که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد. این برچسب همه مجوزها و تاییدیه های سازمان غذا و دارو را دارد.

لیبل اصالت کالا 4 در 2

معرفی انواع لیبل اصالت

به طور کلی لیبل های اصالت کالا باید ظاهری کاملا یکسان و یکدست و استاندارد داشته باشند. استانداردهای مربوط به سایز، رنگ و نیز طرح و اطلاعات درج شده بر روی لیبل از سوی سازمان غذا و داروی کشور تعیین شده است. بنابراین اگر محصولی به بازار ارائه شود که دارای برچسب اصالت کالایی متفاوت از طرح استاندارد باشد، در واقع آن کالا را یک کالای تقلبی و فیک در نظر می گیرند. دلیل این امر هم استفاده از یک برچسب غیراستاندارد و تقلبی است.

توجه داشته باشید که امکان تولید و طراحی و چاپ برچسب اصالت کالا در سایزهای متفاوت و گوناگون وجود دارد. این امر به خاطر آن است که بتوان برای کالاهای کوچکی مثل انواع لوازم آرایشی از برچسب های کوچک تر استفاده کرد. برچسب هایی که با عنوان لیبل اصالت کالا 4 در 2 شناخته می شوند در حقیقت همان برچسب ها و لیبل های کاملا استاندارد و تایید شده از سوی سازمان غذا و دارو هستند.

مشخصه های اصلی لیبل اصالت کالا 4 در 2

لیبل اصالت کالا 4 در 2 از اصلی ترین و مهم ترین برچسب های موجود در بازار است. این برچسب فوق العاده کاربردی و البته پرمصرف است چون استانداردترین شکل موجود از برچسب های اصالت کالاست و می توان آن را بر روی محصولات گوناگونی مثل انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و خوراکی، داروها و نیز مکمل ها استفاده کرد.

لیبل اصالت کالا 4 در 2 با کیفیتی بسیار عالی از جنس کاغذ طراحی و تولید می شود. برای درج اطلاعات بر روی این برچسب، از رول های جوهر مثل وکس، رزین و وکس رزین استفاده می کنند. در حال حاضر امکان چاپ روزانه 500 هزار عددی این نوع لیبل به صورت چهار ردیفه وجود دارد.

برچسب اصالت کالا 4 در 2

در حال حاضر لیبل اصالت کالا 4 در 2 در دو مدل طراحی و چاپ می شود؛ برچسب های تک ردیفه و چهار ردیفه. دقت داشته باشید که اگر طبق خواسته مشتریان چاپ این برچسب به صورت تک ردیفه انجام بگیرد، سرعت کار تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند. این امر به خاطر طولانی تر شدن روند چاپ اطلاعات و اسکرچ برچسب اصالت 4 در 2 است. نتیجه این امر آن خواهد بود که سرعت آماده شدن کار نیز کمتر می شود و در نتیجه سفارش طی مدت زمانی طولانی تر به مشتری تحویل داده خواهد شد. مسلما در صورت چاپ و طراحی این لیبل ها به صورت چهار ردیفه، سرعت انجام کار بیشتر خواهد بود و در نتیجه سفارش در مدت زمان کوتاه تری به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

قیمت لیبل اصالت کالا 4 در 2

برخی تصور می کنند چاپ و تولید برچسب اصالت کالا 4 در 2 کار بسیار راحتی است. البته که چاپ این نوع برچسب ها نسبت به مدل هایی که سایزهای کوچک تری دارند، تا حدودی راحت تر است، اما همچنان سختی کار وجود دارد. ضمن اینکه به خاطر بزرگ تر بودن این برچسب ها نسبت به لیبل های سایز 4 در 1، میزان جوهر و کاغذ و اسکرچ مصرفی برای چاپ آنها بیشتر خواهد بود. به طور کلی قیمت این نوع برچسب ها به عوامل گوناگونی، از جمله جنس ریبون مورد استفاده، جنس کاغذی که لیبل بر روی آن چاپ می شود و مدل برچسب بستگی دارد. همچنین تعداد لیبل های درخواستی نیز بر روی قیمت نهایی کار تاثیرگذار است.

برچسب اصالت کالا سایز 4 در 2

اطلاعات مورد نیاز برای چاپ بر روی برچسب

لیبل اصالت کالا 4 در 2 استانداردترین سایز و اندازه موجود این نوع لیبل هاست که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور می باشد. برای اینکه بتوان این نوع برچسب ها را چاپ و تولید کرد، باید مجوزهای لازم را دریافت کرد و تاییدیه های مورد نظر را به دست آورد. به عبارت دیگر تنها زمانی می توان به چاپ این لیبل اصالت کالا مشغول شد که همه استانداردهای مورد نیاز رعایت شده باشند.

بر روی برچسب اصالت کالا سایز 4 در 2 می توان اطلاعاتی را مشاهده کرد که در واقع نشان دهنده سلامت و اصالت کالای مورد نظر هستند. چاپ این اطلاعات دقت بسیار زیادی را می طلبد چون یک اشتباه کوچک، می تواند باعث شود یک کالای قانونی و مجوزدار، تبدیل به یک کالای غیرقانونی و فیک شود.

مواردی که بر روی لیبل اصالت کالا 4 در 2 چاپ می شوند، عبارتند از کدهای GTIN، UID، LOT و شناسه IRC. این کدها در واقع شناسه هایی هستند که افراد مصرف کننده می توانند از طریق آنها اصالت کالای مورد نظر خود را بررسی کرده و از آن اطمینان حاصل کنند. از طرف دیگر تاریخ انقضای کالا نیز باید به صورت دقیق بر روی برچسب اصالت کالا درج شود.

نکته مهم در مورد شناسه IRC یا همان شناسه اصالت کالاست. این شناسه باید زیر اسکرچ درج شود. چون اهمیت فوق العاده ای داشته و برای هر کالا منحصر به فرد و یونیک است. این شناسه 16 رقمی بوده و در آن فقط از اعداد استفاده می شود.

یکی دیگر از مواردی که باید بر روی لیبل اصالت کالا 4 در 2 درج شود، بارکد دو بعدی اختصاصی کالا می باشد. این بارکد حاوی تمام اطلاعات مربوط به کالا بوده و مصرف کنندگان می توانند از طریق اسکن آن از اصالت کالا مطمئن شوند. توجه داشته باشید که این اسکن می تواند به وسیله دستگاه بارکد خوان و یا نرم افزارهای بارکد خوان انجام شود.

منبع

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *