چاپ انواع لیبل قرعه کشی

برچسب قرعه کشی و نحوه چاپ آن

یکی از پرکاربردترین انواع برچسب هایی که در بازار موجود است، برچسب قرعه کشی است. به طور کلی این نوع برچسب ها باعث جلب توجه مشتری و در نتیجه افزایش میزان فروش محصولات می شوند.

برچسب قرعه کشی
برچسب قرعه کشی

معرفی برچسب قرعه کشی

واقعیت این است که در دنیای پر شتاب امروزی، انجام تبلیغات به شیوه های گوناگون باعث تشویق بیشتر مشتریان برای خرید محصولات می شود. استفاده از انواع برچسب قرعه کشی نیز یکی از این روش هاست. این برچسب ها موجب می شوند که مصرف کنندگان به کالاهای موجود توجه بیشتری نشان دهند. به این ترتیب می توان گفت که یکی از اصلی ترین کاربرد این نوع لیبل ها جلب توجه مشتری و معرفی محصولات مختلف به وی است.

به صورت معمول شرکت تولیدکننده و یا توزیع کننده محصول، طراحی و چاپ برچسب قرعه کشی را سفارش می دهند. شرکت ها و مجموعه هایی که اقدام به طراحی و چاپ برچسب های مختلف می کنند نیز سفارشات را پذیرش می کنند. اطلاعات مربوط به قرعه کشی و کد مخصوص آن طبق خواسته مشتری یا به صورت کارت قرعه کشی ارائه می شوند و یا به صورت برچسب. در واقع مشتریان می توانند درخواست کنند که کد قرعه کشی بر روی یک کارت به صورت جداگانه طراحی و چاپ شود. سپس این کارت به همراه محصول به مصرف کنندگان ارائه می شود.

از طرف دیگر، می توان کد قرعه کشی و نیز اطلاعات مربوط به آن را روی یک لیبل قرعه کشی چاپ کرده و روی محصول مورد نظر چسباند. در هر حال یک لایه اسکرچ روی کارت یا برچسب وجود دارد که در زیر آن کد قرعه کشی درج شده است. این لایه اسکرچ معمولا برای افزایش امنیت قرعه کشی و جلوگیری از تقلب در این کار به کار برده می شود.

سایز و اندازه برچسب قرعه کشی

واقعیت این است که می توان برچسب قرعه کشی را در سایزها و اندازه های گوناگون طراحی و چاپ کرد. در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و دست سفارش دهنده کاملا باز است. اما به طور کلی استانداردهایی در این زمینه باید رعایت شوند. برای مثال بهتر است برای محصولاتی که بزرگ تر و حجیم تر هستند، از برچسب های بزرگ تر استفاده کرد. به این معنی که هرچه سایز محصول مورد نظر کوچک تر می شود، لیبل قرعه کشی مناسب آن نیز کوچک تر خواهد بود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که معمولا چند سایز به عنوان سایزهای استاندارد و الگو در بازار وجود دارند. اما اگر سفارش دهنده به هر دلیلی نیازمند برچسب قرعه کشی با سایز و اندازه متفاوت از این قالب های استاندارد بود، شرکت طراحی این نوع لیبل ها، قالب مناسب را مطابق خواسته مشتری طراحی خواهد کرد. اما باید توجه داشت که این کار هم هزینه بیشتری خواهد داشت و هم اینکه زمان طولانی تری برای آماده سازی سفارش خواهد برد.

کارت قرعه کشی
کارت قرعه کشی

به طور کلی برچسب قرعه کشی در هفت سایز استاندارد در بازار وجود دارد که عبارتند از:

  • سایز 4 در 4 سانتی متر
  • سایز 3 در 4 سانتی متر
  • سایز 2 در 4 سانتی متر
  • سایز 5 در 4 سانتی متر
  • سایز 6 در 4 سانتی متر
  • سایز 50 در 21 میلی متر
  • سایز 47 در 23 میلی متر

آیا می توان در رنگ برچسب تغییری ایجاد کرد

پاسخ این سوال مثبت است. به طور کلی برچسب قرعه کشی با زمینه سفید رنگ طراحی و تولید می شود و نوشته های درج شده بر روی آن به رنگ سیاه هستند. اما در صورتی که سفارش دهنده درخواست استفاده از رنگ خاصی را داشته باشد می توان برای تولید آن کلیشه جدیدی طراحی کرد. این کار به شرکت طراحی و چاپ لیبل قرعه کشی اجازه می دهد که انواع طرح ها و رنگ هایی را که نیاز است بر روی این نوع لیبل ها به کار ببرد. به این ترتیب امکان تنوع رنگ و طرح برای این نوع لیبل ها وجود دارد. توجه داشته باشید برای رنگ سفید نیازی به کلیشه جدید نیست.

نکته مهمی که در این خصوص نباید از یاد برد آن است که طراحی و تولید کلیشه های اختصاصی موجب منحصر به فرد شدن برچسب قرعه کشی مورد نظر می شود. در عین حال باعث می شود که کیفیت کار افزایش پیدا کرده و ظاهر لیبل بسیار جذاب تر شود. همه این موارد می تواند مصرف کنندگان را برای توجه بیشتر به محصول و خرید آن ترغیب کند. اما شرکت سفارش دهنده برچسب باید نکته مهمی را در نظر داشته باشد. نکته این است که طراحی این کلیشه ها باعث افزایش هزینه چاپ و طراحی برچسب می شود. ضمن اینکه زمان تحویل کار تا حدودی افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال مزایای طراحی برچسب ها و لیبل های قرعه کشی انحصاری بسیار زیاد است. این امر موجب می شود که ارزش زمان و هزینه ای که برای آن صرف می شود را داشته باشد.

لیبل قرعه کشی
لیبل قرعه کشی

سایر نکات

برای اینکه بتوان یک برچسب قرعه کشی مناسب را طراحی و تولید کرد، به اطلاعات خاصی نیاز است که شرکت سفارش دهنده باید آنها را ارائه کند. این اطلاعات شامل آرم و لوگویی می شوند که این شرکت تقاضای استفاده از آن بر روی برچسب را دارد. همچنین باید یک بارکد دو بعدی که در آن اطلاعات مربوط به قرعه کشی و یا محصول ذخیره شده باشد نیز طراحی و ارائه شود.

توجه داشته باشید که یک کد قرعه کشی نیز لازم است که سفارش دهنده لیبل قرعه کشی می تواند آن را آماده کند و یا اینکه به وسیله شرکت طراحی و چاپ برچسب، آماده و تولید شود. نکته مهم در مورد این کد یونیک و منحصر به فرد بودن آن است. همچنین این کد باید به صورت کاملا تصادفی و به وسیله نرم افزارهای قدرتمند تولید شود تا امکان تقلب در قرعه کشی وجود نداشته باشد. همه این اطلاعات در Artwork برچسب قرعه کشی درج خواهند شد.

کد قرعه کشی معمولا در زیر یک لایه اسکرچ درج می شود و خریدار می تواند پس از خرید محصول آن را خراشیده و کد را مشاهده کند. همچنین یک شماره پیامک نیز باید بر روی لیبل قرعه کشی درج شود تا خریدار محصول بتواند این کد را برای این شماره ارسال کرده و پیام تایید آن را نیز دریافت نماید.

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *