برچسب فارسی نویس

برچسب فارسی نویس

به طور کلی محصولات آرایشی و بهداشتی و نیز داروهایی که خارج از کشور تولید می شوند، دارای توضیحاتی به زبان کشور تولید کننده هستند. این توضیحات درباره نحوه مصرف، شرایط ایمنی مصرف و غیره می باشند. اما با ورود این کالاها به داخل کشور، باید این اطلاعات به نحوی به اطلاع مصرف کننده رسانده شود. در چنین حالتی نیاز به برچسب فارسی نویس ایجاد می شود. این برچسب به صورت کاملا انحصاری توسط شرکت وارد کننده محصول طراحی و چاپ می شود، اما استفاده از آن برای محصولات وارداتی الزامی است.

برچسب فارسی نویس
برچسب فارسی نویس

اهمیت و کاربرد برچسب فارسی نویس

واقعیت این است که اگر برچسب فارسی نویس بر روی محصولات وارداتی نصب نشود، مصرف کننده فارسی زبان نمی تواند بهره کافی و لازم را از آن محصول ببرد. به عبارتی فرد فارسی زبان نمی تواند نحوه مصرف و یا موارد منع مصرف و یا شرایط نگهداری آن را با کمک زبان درج شده روی محصول مطالعه کند، در نتیجه امکان مصرف صحیح را نخواهد داشت. مگر این که با آن زبان آشنا باشد که این امر برای همه مصرف کنندگان محصولات وارداتی ممکن نیست. بنابراین وارد کننده محصول ملزم است که توضیحات لازم را به زبان فارسی برای مصرف کننده چاپ و بر روی محصول درج کند.

توجه داشته باشید که معمولا مجوز بهداشتی محصولات سلامت محور بر روی برچسب فارسی نویس نوشته می شود. بنابراین اگر قصد خرید محصولی را دارید که دارای لیبل فارسی نویس است، ولی فاقد مجوز بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور می باشد، بهتر است از خرید آن خودداری کنید. در واقع اگر محصولی به عنوان یک محصول وارداتی در بازار عرضه می شود، ولی بر روی آن هیچ نوع برچسب فارسی نویسی چسبانده نشده است و یا اینکه بر روی برچسب مجوز بهداشتی محصول درج نشده است، باید آن را تقلبی و غیرمجاز در نظر گرفت. خرید و فروش چنین محصولاتی غیرقانونی می باشد. ضمن اینکه نباید از یاد ببرید که اغلب محصولاتی که از طریق ماهواره یا پیامک تبلیغ شده و به فروش می رسند، فاقد لیبل اصالت و لیبل فارسی نویس و نیز مجوزهای بهداشتی هستند.

ویژگی های برچسب فارسی نویس

برچسب فارسی نویس نیز مانند سایر انواع برچسب های مرتبط با سازمان غذا و دارو دارای استانداردهایی است که باید آنها را رعایت کرد. اولین نکته ای که در مورد ویژگی های این برچسب باید به آن توجه داشت، ساختار آن است. برخلاف برچسب اصالت کالا که یک برچسب سفید با حاشیه زرد رنگ می باشد، لیبل فارسی نویس هیچ حاشیه ای ندارد. در واقع این لیبل بر روی یک برچسب سفید رنگ ساده چاپ می شود. نوشته های روی آن نیز به رنگ سیاه هستند.

نکته دیگر آن است که بر روی لیبل فارسی نویس باید حتما نام تجاری کالا و نوع آن درج شود. همچنین چاپ نام شرکت تولید کننده آن و نیز کشوری که این محصول در آن تولید شده است، کاملا اجباری می باشد. از طرف دیگر حتما باید نام شرکت وارد کننده این محصول و آدرس و تلفن آن نیز بر روی این برچسب چاپ گردد.

برچسب فارسی نویس روی لوازم آرایشی و بهداشتی
برچسب فارسی نویس روی لوازم آرایشی و بهداشتی

از دیگر مواردی که حتما باید بر روی برچسب فارسی نویس وجود داشته باشد، تاریخ مصرف محصول است. تاریخ تولید و تاریخ انقضای آن به مصرف کننده این ایده را می دهند که تا چه زمانی امکان استفاده ایمن از این محصول را دارد.

سری ساخت و شماره پروانه بهداشتی محصول مورد نظر نیز کدهای بسیار مهمی هستند که عدم وجود آنها بر روی لیبل فارسی نویس، زنگ خطری برای مصرف کننده است.

در نهایت باید نحوه مصرف، موارد منع مصرف محصول و نکات ایمنی مربوط به آن نیز بر روی برچسب مورد نظر وجود داشته باشند. البته این مورد بستگی به تشخیص و نظر کارشناسی دارد که محصول را بررسی می کند.

چند نکته مهم

در برخی موارد بر روی بسته بندی محصول، مثلا بر روی درب آن، تاریخ تولید و نیز تاریخ انقضای آن وجود دارد. در چنین حالتی گزینه تاریخ مصرف محصول از روی برچسب فارسی نویس حذف نمی شود. بلکه شرکت وارد کننده محصول باید در طراحی این برچسب برای این گزینه ها عبارت رسمی و ثابتی را درج کند. این عبارت توسط سازمان غذا و دارو تعیین شده و نباید در آن تغییری ایجاد کرد. این عبارت چنین است: «بر روی بسته بندی درج گردیده است». تاکید می کنیم که این امر در صورتی است که تاریخ مصرف محصول بر روی بسته بندی اصلی آن درج شده باشد. این امر در مورد سری ساخت آن نیز صدق می کند.

یادتان باشد شرکت واردکننده محصول باید برای درج این موارد، یعنی تاریخ مصرف و سری ساخت کالا، مستندات معتبر و مکتوب ارائه نماید. ضمنا به این نکته نیز دقت داشته باشید که بر روی محصولات خوراکی و تغذیه ای وارداتی به غیر از برچسب فارسی نویس، باید حتما لیبل راهنمای تغذیه محصول نیز درج شده باشد. این امر مطابق با بخشنامه ای که سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در سال 1394 شمسی صادر کردند، اجباری و الزامی است.

لیبل فارسی نویس
برچسب اصالت تلفیقی

برچسب اصالت تلفیقی

طبق درخواست بسیاری از شرکت های وارد کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع داروها و مکمل ها و نیز خوراکی ها، می توان دو برچسب اصالت کالا و لیبل فارسی نویس را در هم ادغام کرد. این نوع برچسب که با نام برچسب اصالت تلفیقی شناخته می شود، جایگاه فوق العاده ای پیدا کرده است. دلیل اصلی این امر هم قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. ضمن اینکه ظاهر و بسته بندی کالای مورد نظر به خاطر درج برچسب های گوناگون شلوغ و نامرتب به نظر نمی رسد. در واقع این نوع برچسب دو برچسب اصلی را تبدیل به یک برچسب کامل تر و جامع تر می کند.

دقت داشته باشید که به خاطر درج تاریخ تولید و نیز تاریخ انقضای محصول بر روی برچسب اصالت تلفیقی، نیازی به درج مجدد آن بر روی قسمت برچسب فارسی نویس نمی باشد. این نوع برچسب در سایزها و اندازه های مختلف، مطابق با سلیقه شرکت سفارش دهنده لیبل و نیز محصولی که قرار است برچسب بر روی آن درج شود، طراحی و تولید و چاپ می شود.

خرید لیبل فارسی نویس

یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید لیبل اصالت کالا و چاپ لیبل، شرکت پاپیروس پارس مهر است. ما در این شرکت کلیه خدمات مرتبط با لیبل اسکرچ، تولید بارکد، تولید QR code، عرضه و فروش لیبل خام، انواع ریبون و غیره را با کیفیتی باور نکردنی به شما ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان کافیست با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید. این کارشناسان خبره به شما کمک می کنند که با توجه به نوع کسب و کار خود بهترین انتخاب را داشته باشید!

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *