استعلام لیبل اصالت کالا

استعلام لیبل اصالت کالا و روش های انجام آن

امروزه به دلایل مختلفی مثل گسترش پیدا کردن انواع بازارها و محصولات، کالاهای بسیاری را می توان در بازار یافت که یا اصل نیستند و یا اینکه کیفیت مناسبی نداشته و قابل استفاده کردن نمی باشند. با وجود چنین کالاهایی و شباهت های بسیاری که اغلب میان کالاهای فیک و تقلبی با کالاهای اصل و اورجینال وجود دارند، به راحتی نمی توان آنها را از هم تشخیص داد. یکی از بهترین روش ها برای تشخیص کالاهای اصل و با کیفیت، استعلام لیبل اصالت کالا می باشد. در واقع با استفاده از این روش می توان به سادگی و در زمانی بسیار کوتاه، به راحتی از اصالت و سلامت کالاها و محصولات مورد نظر خود مطلع و مطمئن شد.

لیبل اصالت کالا چیست؟

لیبل اصالت کالا در واقع عبارت از یک برچسب به ظاهر ساده است. این برچسب بر روی بدنه کالا یا بسته بندی آن درج می شود. این لیبل حاوی اطلاعات بسیار مهمی است. برای مثال سری ساخت محصول، تاریخ انقضای آن، و شماره تجاری کالا بر روی این لیبل حک شده اند. همچنین می توان به اطلاعاتی مثل کشور تولید کننده محصول و شماره رهگیری آن هم دسترسی داشت.

در واقع می توان به نوعی گفت که این لیبل شناسنامه محصولی است که قصد استفاده از آن را دارید. به همین دلیل است که استعلام لیبل اصالت کالا اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند. چون انجام این استعلام به خریدار اطلاعات لازم درباره محصول را می دهد. در واقع این کار مشخص می کند که آیا کالایی که قصد خریداری آن را دارد اورجینال و اصل است یا خیر. هرگونه مغایرت میان اطلاعات دریافتی و اطلاعات درج شده بر روی محصول به معنای آن است که خریدار نباید به کالای مورد نظر اعتماد کرده و آن را خریداری کند.

چگونه استعلام لیبل اصالت کالا را انجام دهیم؟

ممکن است تا به حال به وجود لیبل اصالت کالا بر روی کالاها و محصولات مختلف دقت نکرده باشید. بنابراین احتمالا تصور می کنید که انجام استعلام لیبل اصالت کالا باید کار سختی باشد. اما واقعیت این است که این کار اصلا کار سختی نیست. فقط باید شناخت مختصری از این نوع لیبل ها داشته باشید و و بدانید از چه روشی برای انجام این کار استفاده کنید.

اگر قصد دارید استعلام لیبل اصالت کالایی را بگیرید که زیرمجموعه کالاهای آرایشی و بهداشتی، تغذیه و خوراک و یا محصولات دارویی و پزشکی و انواع مکمل ها قرار می گیرد، می توانید وارد سامانه TTAC شوید. این سامانه به صورت اختصاصی به سازمان غذا و دارو اختصاص دارد. در واقع همه محصولات آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی که وارد بازار می شوند، باید حتما مجوز این سازمان را داشته باشند. در واقع حتی اگر گوشی تلفن همراه هم در دسترستان نباشد، اما بتوانید از طریق لپ تاپ و یا کامپیوترهای شخصی اقدام کنید، این روش، بهترین روش ممکن است.

بعد از ورود به این سامانه، می توانید از طریق وارد کردن اطلاعاتی که خواسته شده است، به راحتی استعلام لیبل اصالت کالای خود را دریافت کنید. دقت داشته باشید اطلاعاتی که از این طریق به دست می آورید به شما نشان می دهند که آیا محصول مورد نظر اصل است و یا این که لیبل استفاده شده، یک لیبل تقلبی و محصول فیک می باشد.

استعلام اصالت کالا

روش دیگری که معمولا برای استعلام لیبل اصالت کالا به کار برده می شود، استفاده از سامانه پیامکی است. در چنین روشی کافی است کد 16 رقمی که بر روی لیبل درج شده است را به شماره 20008822 ارسال کنید. دقت داشته باشید که این کد 16 رقمی معمولا زیر یک لایه اسکرچ قرار دارد که می توانید به راحتی با ناخن آن را بخراشید. بعد از ارسال این کد، اطلاعات مربوط به محصول برای شما ارسال خواهد شد.

همین کار را می توانید با استفاده از تلفن گویای 021-6185 هم انجام دهید. نکته جالب اینجاست که این روش از استعلام لیبل اصالت کالا مخصوصا زمانی به درد می خورد که به اینترنت دسترسی ندارید.

سایر روش های استعلام لیبل اصالت کالا

اما یکی از جذاب ترین روش هایی که این روزها رواج بسیاری یافته است، استعلام لیبل اصالت کالا از طریق بارکد خوان است. این بارکد خوان می تواند دستگاهی فیزیکی باشد که به یک سیستم کامپیوتری وصل باشد و یا یک برنامه نرم افزاری ساده که روی گوشی تلفن همراه نصب شده باشد. در هر حال این بارکد خوان ها توانایی و قابلیت آن را دارند که فقط در عرض چند ثانیه، دقیق ترین اطلاعات ممکن در مورد محصول مورد نظر را به متقاضیان عرضه کنند.

این روش استعلام لیبل اصالت کالا نه تنها بسیار آسان و راحت است، بلکه به خاطر در دسترس بودن از طریق گوشی های تلفن همراه بسیار هم پرطرفدار است.

استعلام برچسب اصالت کالا

سخن آخر

گرفتن استعلام لیبل اصالت کالا هم اهمیت زیادی دارد و هم اینکه مزایای بسیاری برای شخص خریدار و نیز جامعه دارد. با انجام این کار، فرد خریدار مطمئن می شود که همه استانداردها و شرایط لازم برای تولید و ساخت محصول مورد نظر رعایت شده اند. بنابراین او می تواند از این محصول که احتمالا اثر زیادی بر روی سلامتی وی دارد، با خیال راحت استفاده کند.

از طرف دیگر این استعلام از سلامت و صحت لیبل اصالت کالا موجب می شود میزان قاچاق کالا و محصولات مختلف، مخصوصا محصولات بهداشتی و آرایشی و دارو و مکمل ها و غیره به شدت کاهش پیدا کند. چرا که حتی محصولات خارجی که به صورت قانونی وارد کشور می شوند، قبل از عرضه به بازار باید حتما لیبل اصالت کالا را دریافت کنند. به این ترتیب میزان قاچاق و ورود و استفاده از محصولات تقلبی و نامطمئن کاهش بسیاری پیدا می کند. این امر باعث افزایش درآمد فروشندگان و رونق بازار هم خواهد شد.

بنابراین هرگز نباید فقط با مشاهده لیبل اصالت کالا، تصور کرد که کالای مورد نظر اورجینال است. بلکه باید حتما استعلام لیبل اصالت کالا را انجام داده و مطمئن شد که اطلاعاتی که بر روی کالا درج شده اند، کاملا صحیح و مطابق با اطلاعاتی هستند که در سامانه های مورد نظر ثبت شده اند. تنها در چنین حالتی است که می توان با خیال راحت و اطمینان از سلامت و استاندارد بودن محصول مورد نظر خود، آن را مصرف کرد.

فهرست

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *